در حال بارگذاری ...

leader
تغییرات مکرر قوانین و مقررات،
اشکال دارد. این‌ها را باید علاج کرد.

بیانات رهبر انقلاب با کارآفرینان؛ 1401/11/10

ثبات و امنیت حق فعالان اقتصادی است
اخبار مرتبط

گزارش شکایت‌های ثبت شده در سامانه 2430

تاریخ وصول اولین شکایت دستگاه مورد شکایت موضوع شکایت تعداد شاکی وضعیت پیگیری شکایت
1403/07/30 بانک مرکزی ،عدم صدور تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی 1 مرحله دوم
1403/07/21 وزارت صمت تغییر مکرر رویه ثبت سفارش واردات در سامانه جامع تجارت 3 مرحله چهارم
1403/07/21 وزارت جهاد کشاورزی تغییر شرایط صدور تاییدیه صادرات زرشک 1 مرحله اول
1403/07/01 سازمان ملی استاندارد ممنوعیت انتخاب کارشناس استاندارد برای شاغلین دستگاه‌های اجرایی 1 مرحله اول
1403/07/01 وزارت اطلاعات منع صادرات کامپاند پلیمری توسط اطلاعات چابهار 1 مرحله اول
1403/06/02 وزارت صمت مشمول ارز نیمایی شدن صادرات تینر بصورت یکباره 1 مرحله چهارم
1403/06/02 سازمان تامین اجتماعی نقض قانون حمایت بیمه ای سهم کارفرما از گلخانه‌داران 1 مرحله اول
1403/06/02 گمرک تغییر در شیوه نامه تعیین ماهیت آمیزه (کامپاند) 1 مرحله اول
1403/06/01 وزارت صمت دریافت هزینه خارج از تعرفه برای مجوز 2 مرحله چهارم
1403/06/01 بانک ها کاهش سقف روزانه واریز شناسه دار به ازای هر حساب بانکی 1 مرحله اول
1403/06/01 بیمه مرکزی تغییر قانون صدور بیمه نامه درمان مسافرتی اتباع 1 مرحله اول
1403/06/01 وزارت جهاد کشاورزی وضع محدودیت برای واردات موز 1 مرحله اول
1403/06/01 سازمان ملی استاندارد واگذاری مجوز بازرسی کالا از سازمان ملی استاندارد به مرکز ملی تایید‌صلاحیت 4 مرحله اول
1403/06/01 نظام مهندسی ساختمان دولتی سازی نظارت بر آزمایش میلگرد 2 مرحله اول
1403/04/04 بانک ها بخشنامه‌ ناگهانی نحوه اعطاء تسهیلات بانکی 3 مرحله دوم
1403/04/01 وزارت صمت تغییر مکرر رویه ثبت سفارش واردات در سامانه جامع تجارت 27 مرحله چهارم
1403/04/01 وزارت صمت تغییر تعرفه‌های واردات گوشی‌های تلفن همراه 152 مرحله چهارم
1403/04/01 وزارت بهداشت مقرره وضع شده در خصوص تعرفه کلینیک های ترک اعتیاد 1 مرحله اول
1403/04/01 بیمه مرکزی تغییر آیین‌نامه بیمه مرکزی درباره جذب نمایندگی بیمه 1 مرحله اول
1403/04/01 اتاق بازرگانی ایران تغییر شرایط نحوه صدور یا تمدید کارت بازرگانی 1 مرحله اول
2000
تعداد کل گزارشات
200
تعداد گزارشات آذر ماه
مراحل رسیدگی به شکایات
مرحله اول
مکالمه تلفنی با نماینده دستگاه (موضوع ماده ۱۴) و درخواست رعایت مواد ۲۴ و ۳۰
مرحله دوم
مکاتبه با دستگاه و درخواست رفع تخلف ضمن یادآوری لزوم رعایت مواد ۲۴ و ۳۰ (رونوشت به نماینده سازمان بازرسی مستقر در دستگاه)
مرحله سوم
مکاتبه با معاونت حقوقی ریاست جمهوری و انعکاس تخلف
مرحله چهارم
مکاتبه با سایر نهادهای نظارتی و درخواست ورود به موضوع
در هر یک از مراحل، در صورت رفع تخلف یا عدم احراز موضوع مختومه می شود.